Slaget om Skåne...

På lördag gäller det. Då har Sverige chansen att visa danskarna hur man ska spela fotboll. Hoppas att de för en gångs skull kan spela på sin absoluta toppnivå i en viktig match. Det är ju ytterst sällan man får se det....
Men jag tror i alla fall på 3 poäng.

Hur som helst. Måste bara påpeka hur jäkla rolig jag tycker "Öl-dansken" är. När man ser blicken på killen som rusar in och sabbar matchen blir man bara full i skratt. Så jävla full och förbannad. Typiskt bondfylla a´la storvik eller dylikt. Och namnet Öl-dansken är bara för roligt. Har lite svårt att förklara varför men de med en humor liknande min kan förstå varför. Förresten kanske alla tycker att det är skitroligt.
Jag har fått stå ut med ganska många smeknamn/öknamn i min vänskapskrets genom åren (jag är SKITgammal), men aldrig kommit i närheten av nåt så häftigt. Öl-dansken är ju typ i klass med smeknamn som Ökenräven och Lejonet från norden. Och öl-dansken besitter ju samma förmåga som de andra att kunna avgöra utgången av ett slag. Senast blev det dock inte den önskade utgången... komik!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Äntligen är du igång igen och bloggar. Kul. Kram från oss alla!

2009-10-09 @ 18:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0