Uppdatering...

För er (om någon överhuvudtaget kommer att läsa det här) som inte är så insatta alternativt skiter fullständigt i vad som händer på mitt jobb kan jag dra det lite kortfattat.

I november, när det stora varslet om 1500 uppsägningar kom, skar vi som tillverkade borrstål fortfarande guld med kniv. Prognosen innan jul visade på att ingen avmattning syntes vad det gällde marknaden för borrstål. Väl tillbaka efter nyår kom det genast nya rapporter om minskad efterfrågan. Detta ledde till att vi från och med vecka 3 (tror jag) började använda oss av behovsanpassad arbetstid. Det innebär i korthet att man slår igen produktionen någon dag och skickar hem arbetarna med betalning.

Efter att ha använt oss av behovsanpassad arbetstid i några veckor, då vi kört 4 utav 7 dagar, damp beskedet om skiftnedgång ner i knät på oss förra veckan. Vi ska alltså gå från 5-skift till 4-skift. Skitbra..

För närvarande är vi 29 st anställda på hos oss. Av dessa är 3 st vikarier vars kontrakt går ut den sista februari. Alltså 26 st tillsvidareanställda. Dessa 26 ska nu minskas ned till 17 när vi går ner i skift. Som det ser ut nu innebär det att jag kommer vara det 18:e hjulet. Känns lagomt upplyftande... men tydligen är inte det sista sagt i den här frågan. Man får väl se helt enkelt....

nog om de!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Yes! Som jag väntat på detta!!!!!!!! Jag kommer läsa din blogg hela tiden :-)Håller tummarna för dig och ditt jobb. Tack för att du ringde och gjorde mig glad i morse. Kram till dig världens finaste lillebror <3

2009-02-10 @ 11:13:35
Postat av: Syrrans kille :)

Å nu jäklar händer det grejjer! bloggen är up and running!. Hoppas som fan du får behålla jobbet,Själv har jag sån tur att jag kör på mitt jobb åt rörsidan på Sandvik å där verkar det rulla på skapligt(en jävel på att jobba den där höa som vi känner:).Syns till helgen då på kalajs,ser fram emot Ankis hembakta.

2009-02-10 @ 13:45:09
URL: http://wallbom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0