Grattis!

Jag skulle vilja gratulera min kära sambo och livskamrat Anki som fyllde 28 år igår på Alla Hjärtans Dag!
Älskar dig!

Dessutom skulle jag vill säga stort grattis till Helena Jonsson som lyckades knipa en guldmedalj borta i Sydkorea nu på morgonen! Härligt härligt. Snorig som man är blev man nästan lite tårögd. Hoppas nu bara att herrarna orkar ta nya tag och komma igen så vi får se många spännande tävlingar. Skönt med en medalj efter debaclet nere i Frankrike där Anja med trupp inte lyckats klättra upp pallen. Förhoppningsvis kan vi få en skräll i tävlingens sista åk där vi har svenskt på framskjutna placeringar. GO BROILER!

Igår var det melodifestivalen. Min kommentar: Tidigare år skulle gårdagens delfinal ha kvalificerat sig som final i globen. Nånting har tydligen hänt, för de flesta bidrag går ju nästan att lyssna på. Besvikelsen över Markoolio är dock stor. Man förväntade sig nånting i hästväg men fick höra nån konstig ballad som bara var konstig! Satt och funderade när han skulle göra nånting markoolioigt. Det kom aldrig riktigt.
Ett annat utropstecken är ändå Lili & Sussie. Rätt okej låt men 2 st medelålders finskor(?) lär ju inte ha särskilt stor slagkraft i Europa. Det funkar i Sverige, men bara för att de var stora på 80-talet. Hur skulle svenska folket ha röstat om det var Ulla & Berit från Svärdsjö som sjöng låten?
Bästa låt igår måste ha varit kåbåjslåten, Cookies and Beans.
Övriga låtar får förbli okommenterade.

Kommentarer
Postat av: anki.

Älskar dig med!!!

Jag tror vi får hoppas på längd & skytte-vm...det där med alpint verkar inte va nåt för oss svenskar.



Du...det är tråkigt när du inte är hemma....Pöss!

2009-02-15 @ 19:50:46
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: syrran

hahaha! Det var roligt det du skrev på tidningen!

2009-02-24 @ 16:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0