Morgon med barnprogram

Sitter i skrivandets stund och glor på skitbra barn-TV på fyran. Ebba har parkerat stolen så nära TV:n som det går. Hon tycker att det är helt fantastiskt med alla färger som kan röra på sig. Tur att hon inte förstår bättre än så än, för barnprogrammet verkar suga.

Annars då, jag vaknade vid 4 pga nån form av nattarbetesstörning. Låg och vred mig lite till 5-tiden då Ebba vaknade och tyckte att det var dags att äta lite frukost och kissa lite.
I vanliga fall brukar hon kunna somna om en stund efter dessa morgonbestyr, men hon tyckte väl att det var helt onödigt. Så på den vägen hamnade jag här.. Tyckte att Anki skulle få sova en stund till. Stackarn måste ju gå upp alla andra dagar, när jag jobbar och så där.

Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Ungefär så låter Ebba nu. Undra om Anki sover där uppe. Kanske måste gå upp och fråga. Det är fan den bästa frågan: Sover du? Och får man inget svar säger man alltid: Vaaa? En annan bra fråga är när nån helt uppenbart har gjort illa sig. Typ brutit benet eller nåt. Gjorde det ont?

Nu har Ebba nog förstått att barnprogrammet suger, för hon har flyttat sig till DVD-hyllan och står och skriker.

Regnskogen, berget, blåbärskullen? Det ständiga valet. Iaf om man får tro barnprogrammet.

Ibland har man tur. Som nu. Jag hade som vanligt glömt bort att dricka mitt kaffe. Turen ligger i att det fortfarande är varmt.

Nä nu ska jag sluta skriva en massa skit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0