Kvistr

I  torsdags var det premiär för vårt lag i korpen (fotboll). Trodde jag. Det var ju nämligen så att matchen hade blivit flyttad och jag hade ledig vecka och ingen talade om för mig! Fan va tråkigt det var. Var så jäkla taggad ju. Åkte ner dit typ en timme innan och satt och väntade men inte fan kom det några lagkamrater inte. Det positiva är att nu blir det 2 matcher i veckan som kommer istället.
Roligt var det även när jag fick reda på att dom jag spelade med i fjol hade ett lag även i år, men hade gett fan i att höra av sig till mig. Tack för det! Jag hade nog i alla fall valt att spela med jobbet!   

I fredags spelade jag tennis med Micke och Mackan. Gick inte så där skitbra. Måste öva mig lite tror jag. Nästa gång då jäklar vinner jag Mackan!

Jobbade natt i helgen. Var överbemannade och det blev därför ganska segt. Hann dock med att plöja 2 rullar. Eragon som jag redan sett och TMNT som jag nästan önskar att jag inte hade sett. Eragon var knappast bättre andra gången man såg den (oväntat?).

TMNT var väl ganska okej, men jag hade fått för mig att den skulle vara lite vuxnare och häftigare. Schyst animering, men det vore väl konstigt annars. Varken Shredder, Bebop, Rocksteady eller Krang var med och vad är väl turtles utan dem? Inget jag kan rekommendera om man inte antingen är turtlesfantast eller gillar animerade filmer.
Betyg: 2 portioner sköldpaddsoppa av 5 möjliga.

För övrigt tycker jag att det börjat blir dags för bebisen att komma snart. Även om man aldrig väntar för länge på nåt gott så kan det vara grymt drygt att vänta. Är jäkligt spännande nu vill jag lova.

Nä nu ska jag väl till å starta grillen!


Kommentarer
Postat av: mjac

hmm utseendet speglar inte riktigt
innehållet, snyggt vare men med tanke på innehållet så får det bara 3 depresiva höst hårdrocksdagar av 5 möjliga

2007-05-31 @ 16:51:55
Postat av: Johan

Den första serietidningsversionen (inte de som publicerades i Sverige, utan i USA) är svartvit och riktad till äldre publik, är brutalare, och där medverkar figurer som Shredder och Karai.



Men inte Bebop och Rocksteady eller Krang (däremot en utomjordisk art som kallas utromer, utseendemässigt lika Krang, fast de var goda. Det är utromerna som tillverkar mutagenet). Splinter är i orginalserierna Hamto Yoshis råtta som muteras. Splinter mördas av Shredder (som i förstal långfilmen).



TV-serien från 2003 är baraserad på orginalserierna. Finns hur många olikheter som helst mellan versionerna. I orginalserierna är Baxter Stockman mörkhyad, och April först hennes assistent. Inte reporter.

2012-04-10 @ 15:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0