Flaming Hot Capricciosa!

Natten mot lördagen serverades Sandvikens hetaste pizzor på Högbobaren. Jag fick nys om det hela när jag vid halv 2 tiden skulle släcka lampan och sova. Det var bara det att nån stod utanför mitt fönster och brummade med en lastbil. Trodde jag. Jag gick för att se efter vad det var för idioter och fick till min förvåning se hur röken bolmade upp under taket på Högbobaren. Utan att tänka efter väckte jag Anki som förstås var omåttligt intresserad av begivelsen. Vi blev sittandes i fönstret och stirrade hänfört på när elden tog sig och lågorna började tränga upp genom taket. Framåt fyra-snåret fick vi dock nog när vi kunde konstatera att det inte skulle bli någon tuff explosion och att brandmännen hade läget under kontroll.

På lördagen blev det målning för hela slanten. Det blev en stor tavla i form av 4 väggar färgsatt med en enstaka kulör. Det blev faktiskt bra. Hoppas nu att den lille kommer att trivas i sitt rum. I och för sig så har den inte så mycket val. 

Snart bär det av till Anetorn med kärran. Ska lämna in den för att fixa AC:n. Förra sommarn var olidlig då man var tvungen att ta med sig en 5-litersdunk med vatten för resan till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0