En vecka

Har gått en vecka sen jag skrev senast. Tycker inte att jag har haft så överdrivet mycket att rapportera. Men nåt kan man ju skriva.
På tisdagen hjälpte jag, Jackalin och Anki till med Björn och Linas flytt. Nåja, jag och Jackalin hjälpte till på muskelfronten medan Anki agerade mentalt stöd åt sin gravidkompis Lina. Dom bär ju tillräckligt som det är. Flytten gick lätt å smidigt och ingen blev allvarligt skadad, undantaget träningsvärk.

I fredags kikades det på film. Blev Blood Diamond. Hade hört att den skulle vara asbra och den levde faktiskt upp till ryktet. Leonardo var så där lagomt tuff och motvillig att utföra hjältedåd. Lite ,"My war is over", fast ändå inte. Bra handling med bra budskap.
Betyg: 5 AK47 av 5 möjliga.

OM DU INTE SETT FILMEN LÄS INTE FÖLJANDE STYCKE

Vad jag inte förstår är varför Leonardo jämt ska kola vippen i sina filmer. I följande filmer kastar han in handduken på vita duken:
Blood Diamond
The Departed

Romeo & Juliet
Total Eclipse
The Quick and The Dead
Jag undrar om han inte dör i The Aviator också. Har som för mig det. Den stod dock inte med på http://www.cinemorgue.com/ men jag undrar.

På Söndagen var det typ skit på TV förutom en gammal goding på TV1000 Classic, Dårfinkarna(Stir Crazy),1980. Mycket riktigt var det en gammal goding, om man tänker på det som korven Goding och att den har legat och torkat i så där 27 år i kylen. Det är lite roligt när man upptäcker den men sen är det bara jobbigt att städa upp efter den.
Hade inte tänkt på det förut men Gene Wilders överspel är inte alls så roligt och mest drygt. Richard Pryor är inte heller så där dunderskoj.
Betyg: 2 dåliga skämt av 5 möjliga (har sjunkit från 4 sen jag senast såg den typ 1995 eller nåt)

Jag tror att i vissa fall (ganska många) så ska man ge fan i att titta på filmer som man tyckte var bra när man yngre/liten. Har förstört rätt så många glada minnen från den tiden genom att försöka återuppliva dem.
Så nu får man väl hushålla med minnet av Hör upp, blindstyre! (Hear no evil, see no evil),1989. Ska göra mitt bästa för att inte titta på den.

I går blev det Night at the museum och lite rolig Ben Stiller-underhållning. Helt klart sevärd film. Funkar för hela familjen. Kommer inte på nåt mer att skriva om den...
Betyg: 4 gamla saker på ett museum av 5 möjliga.

Kommentarer
Postat av: Kotto

Rolig Blogg för övrigt så har ju jag den perfekta titeln till Ben Stillers nästa storfilm när du ändå var inne på ämnet film och Ben Stiller underhållning.
"Ben Stiller is Still Benner i filmen om samma namn"

2007-05-23 @ 17:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0