En väntan når sitt slut

   Igår torsdag tog en väntan som gått genom flera omgångar av vikariat och tidsbegränsade anställningar slut. Jag blev nämligen inkallad på min chefs kontor och han hade äran att erbjuda mig en tillsvidareanställning. Jag blev förstås chockad. Jag har ju ändå bara jobbat där i 16 månader. Jag slet så klart pappren ur handen på honom och skyndade mig att skriva på innan någon av hans chefer skulle komma instormandes med rödflagg. Det har ju hänt förr. Typ. I alla fall så lyckades jag skriva under och är numera ordentligt insyltad i företaget som kallas Sandvik.
   Tur var väl att man fått ett sånt glädjande besked innan man började jobba. Måste ha blivit utsatt för nån form av test för att se om jag kunde slita hund. För det är precis vad som behövs vissa skift och gårdagens skift tog nog priset. Matlådan fick vänta till halv 9 på kvällen då jag fick lite andrum. Kaffet tog jag i skiftskarven.
   Kom hem och fick ett varmt välkomnande av min lilla familj. Min kära flickvän hade dukat upp med en flaska whiskey och en påse Toblerone. Blev ett litet mys-firande av min nya anställning.

   I onsdags fick vi avnjuta lite lyx på parkbadet istället för att jobba. Helt fantastiskt. 8 timmar stillestånd med ingenting att göra bortbytt mot 3 timmar bad och träning. Finfint kan man säga om det.
  
   Nu bär det väl av ner mot gruvan igen. Skönt med helg snart i alla fall. Blir nog lite fiske imorrn lördag. Farsan hade hittat på nån sjö som tydligen var Ebba-vänlig nånstans ovanför Järbo.


Tills vidare...


Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till fast anställning!!! Jag går å väntar å väntar på det beskedet jag med....känns som att det borde bli dags snart :)

2007-07-13 @ 20:15:23
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: faster

Grattis till FAST jobb

2007-07-14 @ 22:45:30
Postat av: anki.

grattis igen älskling!!! snart får du semester så du får ta igen dig lite nu när du vet att du ska tillbaka dit...

2007-07-16 @ 11:51:41
URL: http://ankibjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0