Djurgården..

   Igår var det lördag och vi ute på en tripp längs den svenska motorvägen E4. Farsan och Sigbritt hade tagit med sig faster Annette och farbror Gert ner på en 2 dagars i Stockholm. På fredagen var de på  Rod Stewart på stadion. På lördagen, igår, hade de bestämt med syrran och Daniel att dom skulle komma ner och gå på Skansen och Grönan. Syrran var förstås inte sen med att försöka övertala familjen Sundberg-Björk att följa med. Familjen Sundberg-Björk var givetvis inte heller sen med att acceptera ett sånt erbjudande. 
   På så vis satt jag alltså med min lilla familj i bilen vid 9.30 igår morse. Först satte vi siktet på Uppsala och Biltema. Gick ner för landning på Biltema-parkeringen nån gång strax efter 11.00. Blev ett ganska kort stopp men jag hann inhandla det som jag var ute efter samt lite andra prylar. Takräcke, hjulsidor, bromsbelägg, ett multiverktyg, en termos, 5 fiskedrag och en liten cd-spelare till Ebba som hon kan spela barnvisor på. En köttbullsmacka på parkeringen och sen raskt in i bilen och iväg med rask fart mot den kungliga hufvudstaden.
   Väl nere i Stockholm lyckades vi självklart irra bort oss i ungefär 1 timme. När vi sedan hittat ut till Djurgården var det totalsmockat med bilar och inte en endaste parkering i sikte. Slutade med att vi fick brumma tillbaka till fastlandet och åka en bit till Linnévägen där det enligt tips från en Carpark-Lisa skulle finnas gratisparkeringar. Mycket riktigt fanns det såna. Promenix till djurgården där vi mötte upp med övriga för att traska in på Skansen. Blev en snabbvisit bland de nordiska djuren för att hinna in på Grönan i skaplig tid. Lokatterna var kanske hur coola som helst. Jag har lovat Anki en säl i present när hon fyller så jag hoppas att jag kan få ett lodjur när jag fyller.
   Vid halv 6-tiden passerade vi grindarna in till Grönan med ett mål mat i tankarna. Hittade ett bord på en restaurang där en Capricciosa kostade 74 kr. Tur var att fadern och fastern hade spenderbyxorna på och bjöd på käk.
  Jag glömde visst att nämna att det var hur mycket folk som helst där inne. Farsan var sugen på att åka den nya attraktionen "Kvasten" och jag var väl den enda tänkbara åkkamraten. Stod i kö i minst en halvtimme för att åka i 1 minut. Var inte riktigt värt väntan, men det var skoj i alla fall. Det blev den enda karusellfärden för sällskapet. 
  Farfar Stefan vann en massa fina priser åt Ebba och när det var dags för hemgång var hennes vagn översållad med gosdjur. Tur att farfar är en sån hejare på att vinna saker för hennes far hade då ingen lycka.

För att göra en lång historia kort så hade jag/vi jäkligt skoj igår. Tack allihopa!

Nu är det i alla fall bara en arbetsvecka kvar innan det blir ledighet och semester. Så det är inte med så tungt huvud som jag brassar ner till Sandvik om några timmar.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0